Starý most sa svojou históriou a charakteristickou siluetou stal symbolom spojenia dvoch brehov s rozdielnym urbanistickým vývojom. Je jediným mostom, ktorý má priame pešie napojenie na mesto a jeho industriálna konštrukcia má paradoxne ľudskú a mestskú mierku.
Najstarší bratislavský most už v súčasnosti nespĺňa niektoré technické kritériá a jeho budúcnosť sa stala aktuálnou témou. Náš návrh je príspevkom do otvorenej diskusie, ktorá v dynamickom rozvoji mesta nesmie chýbať.
Mosty Bratislavu a Bratislavčanov nespájajú. Naopak, skôr rozdeľujú. Starý most má šancu byť INÝ a mal by sa stať mostom pre ľudí. Návrh Zeleného mosta je pokusom o vytvorenie jeho novej identity. Existujúci most sa pretransformuje na čisto peší most – park. Iba čas a ľudia vytvoria jeho nový príbeh. Mal by to byť príbeh živého a neustále sa meniaceho organizmu.
Most ako kontinuálna časť zelenej krajiny vytvára prepojenie medzi novým lineárnym parkom na ľavom brehu Dunaja a neformálnou zelenou pravou stranou, kde sa napája na hrádzu a Sad Janka Kráľa. Scénický park nie je len spojnicou, ale aj plnohodnotným verejným priestorom, ktorého kompozíciu tvoria mikropriestory individuálneho a intímneho charakteru.
FoRM Associates London Igor Marko, Petra Havelská www.formassociates.eu
Dobrý deň, predpokladám , že nebývate v Petržalke. Ale my potrebujeme mosty pre dopravu, hlavne verejnú hromadnú dopravu.
Radsej takyto zeleny most ako nevyuzitu relikviu. Okrem toho odklonenie autobusov 95 a 50 az tak bolestne nebol, i ked urcite nepotesilo…
Suhlasim, ze potrebujeme mosty na prepravu, ale aj tak most nie je vyuzivany a ani nikdy uz poriadne nebude. ak sa nezbura a nepostavi novy, ale taketo riesenie by bolo aspon pekne, prijemne a hned by bolo cele mesto krajsie. som urcite za
..mosty majú spájať – miesta, človeka,prírodu,krajinu, bolo by to krásne, dopravu pod zem, ako aj siete….keby…
Tomáš (Fábor), pamätám si tvoje vyjadrenie po zatvorení Starého mosta, keď si robil splnomocnenca primátora pre dopravu, že doprava je OK a že most nikomu nechýba. Tak ako je to vlastne?
Môj názor je stále ten istý. Rekonštrukcia mosta je nezmyslom, tram-train je podvodom. Namiesto Starého mosta by sa mal postaviť nový most. Ideálne by bolo mať peší promenádny zelený most, ako navrhujú vyššie a dopravu riešiť tunelom popod Dunaj. Len na to mesto nemá peniaze a pre štát, to nie je priorita. To by chcelo referendum.
Suhlasim s panom Guttmanom,
elektricka do Petrzalky nic nevyriesi, ten kto zaujem o MHD ma, ju pouziva, podla mna je dostatocna. Ovela vacsi problem mame s automobilovou dopravou. Ten kto si navykne na auto, sa naspat k MHD len tak lahko nevrati. Najma ak bude v Petrzalke 5 zastavok, ktore obsluzia najblizsie okolie. Nepredpokladam totiz vybudovanie nejakej hustejsej siete, takisto ako vybudovanie mimourovnovych krizovatiek alebo odhlucnenych kolaji. Na ten hrkot a skripanie sa velmi netesim. Vsetko to nakoniec vyusti na Safarikovo namestie, ktore sa prehusti, lebo tam bude podla vsetkeho prestupna stanica…
Skor by som tie peniaze investoval do viacpodlaznych, ocelovych parkovisk, ludia si tu parkuju ako sa im chce, nedodrzuju predpisy a policia zasahuje len tam kde ma kamery…
váš most je úžasný do prírody, možno by sa hodil ako inšpirácia ku galérii za Rusovcami pri Dunaji,aby sa mohli ľudia dostať na druhý breh Dunaja, bolo by tam viacej návštevníkov a hodil by sa k modernej galérii. Naprojektovať most v takomto štýle v historickom meste je nevhodný. V starej Bratislave majú byť mosty v historizujúcom štýle aby vyjadrovali určitý dobový sloh a harmonicky ladili s dobovou čiže historickou architektúrou aby sa zachovala historická atmosféra mesta v tejto lokalite. Aby sa zachovalo historické mesto aj pre budúcu generáciu