12 responses

  1. "
    Sinoem7
    27.09.2012

    Dobry den. Moje pocity z tohoto clanku su prinajmensom zmiesane ak nechcem povedat, ze som nim pobureny! Myslim, ze clanok je pisany nadsencom drevodomov a vlastnosti tychto konstrukcii su opisovane hlavne jeho pocitmi.

    Mýty :
    – V drevenych domoch je horsia akustika. Je to pravda!
    drevo vedie zvuk-hluk v uplne inych frekvencia ako tehla alebo betón. Tehla a beton vedu zvukove vlny v nizsich frekvenciach ako drevo. Pre jednoduchost: drevo vedie lepsie vysoke tony, ktore cloveka viac vyrusuju a beton nizke tony ktore niesu pre cloveka az tak rusive. Ziadna izolacia neodbura vedenie zvuku zo stropu do stien! Kedze je to pevny styk.

    – Drevo je horlave, teda drevostavba je horlava tiez. Ale je to pravda?
    NEPOznam inu odpoved ako ANO! Porovnavanie z ocelov je v tomto smere irelevantne. A to aj tak musim povedat, ze porovnanie ich vlastnosti bolo vykreslene vyslovene nepravdivo. Na napr. Youtube je mozne vidiet video ako v madride horel ocelovy mrakodrap 20 hodin a nespadol! Viete si predstavit ako by dopadol Vas dreveny dom ak by horel 20 hodin?

    – Drevodom sa vykuruje lahsie ako murovane stavby?
    Toto je na 7 hodinovu polemiku. Laicky :Je pravda ze, ho vykurite za dve hodiny ale musite kurit pernamentne ci ste doma alebo v praci, leb ak kurenie vypnete mate za dve hodiny teplotu ako vonku. A kto ak skonci v praci skor, chce prist do domu kde je 10 stupnov. Ale dalo by sa debatovat o vyhodach a nevyhodach jednotlivych konstrukcnych systemov.

    Mal som moznost byvat v drevodome v zahranici. Jeho rozsirena vystavba v USA a Kanade a Severskych krajinach. Je podmienena cenou! Meter kubicky reziva v USA stoji priblizne tretinu ceny na slovensku. Tehla je lacnejsia asi o 10 – 20 percent. Toto hovori za vsetko.

    S autorom clanku suhlasim co sa tyka zataže CO2. Je to velka pravda!

    Som za vystavbu zelenych budov ale nie za cenu balamutenia ludi, ktory chcu jedno a dostanu druhe a to z dovodu takychto clankov.

    Neviem ako dlho tu ten komentar vydrzi, ale ak si precita aspon jeden laik. Takto malo zmysel.

    Mohol by som pokracovat ale uz ma presla

  2. "
    Sinoem7
    27.09.2012

    Presla zlost. : ) Dobru noc.

  3. "
    Roman
    27.09.2012

    Co sa tyka akustiky, predpokladam ze hovorite o masive (pohladovom). Pri ostatnych konstrukcnych typoch predsa nie je problem priestory od seba zvukovo odizolovat. Najma nenosne priecky mozu mat stycne body uchytene bodovo na minimalizovanie prenosu zvuku. Inde sa daju pouzit instalacne predstienky ktore hluk pohlcuju, rovnako ako krocajova izolacia v podlahe. Podlaha sa tak isto v styku so stenou odizoluje aby hluk neprenasala do steny.

    Porovnavat v horlavosti nejaky ocelovy mrakodrap s rodinnym domom sa zda zas mne irelevantne, velmi zalezi od protipoziarnej bezpecnosti v oboch pripadoch. Okrem toho za 20 hodin horenia spadne kazdy rodinny dom :-)

    S tym kurenim mate pravdu, ale ak sa znova nejedna o zrub ale o stavbu s lepsou (rozumej viac nez socialistickych 8 cm) tepelnou izolaciou, tak sa to teplo von az tak rychlo nedostane a interier sa vykuri rychlejsie. Taktiez dost zalezi od akumulacnych ploch ako podlaha ci obklad stien.

    Mal som tiez tu moznost navstivit drevene domy v kanade a tam naozaj plati co hovorite: vsetko tam vrzgalo, bolo pocut co sa deje vo vedlajsej izbe, izolacia ci setrenie energii tam vtedy neboli ziadna tema. Potom im kazda vacsia burka narobila sarapatu.
    Naopak v susednom Rakusku to vyzera uplne inac, stavaju sa tam aj bytove domy z dreva i v pasivnom standarde, ktore boli predstavovane na konferenciach spolu s vyhodnotenim spokojnosti obyvatelov. Pri niektorych by ste ani nepoznali ze to drevodom je. Myslim ze tam maju dost prisne normy co sa tyka akustiky a poziarnej bezpecnosti.

    Takze velmi zalezi od toho ako je dom postaveny. Aky postup a technologie, ony totiz dost pokrocili od nasho zauzivaneho typu dedinskej drevenice :-)

  4. "
    admin
    27.09.2012

    Mily Tomas,

    Vas nazor urcite zmazany nebude, ved napokon na konci clanku sa na nazor citatelov pytame a sme radi ak niekto reaguje.

  5. "
    Sinoem7
    27.09.2012

    Roman suhlasim z Vasim nazorom a mozem ho len potvrdit, co sa tyka akustiky pri nenosnych prieckach a akustickych predstienkach. Ale musim povedat, ze vela veci vyzera na vykrese ovela lepsie ako po realizacii. Potvrdzuje to aj Vasa skusenost s kanady. A moja tohtorocna skusenost s vystavbou tychto objektov v USA.

    Porovnanie horlavosti oceloveho mrakodrapu a rodinneho domu – drevostavby je rovnako extremne ako davat na rovnocennost vlastnosti dreva a ocele ako to urobil autor( co sa tyka protipoziarnych vlastnosti)
    Ale zaroven mam pocit ze suhlasite, ze to niesu rovnocenne materialy.

    Co sa tyka temy vykurovania tychto stavieb. Suhlasim, ale musim podotknut, ze pri momentalnom rozvoji obytnej architektury. Mam na mysli otvaranie priestorov, spajanie obyvacie, jedalni, kuchyň a dalsich priestorov. Je velmi obtiazne navrhnut dostatok ploch termoakumulacnych materialov pri vyluceni obvodoveho plasta.

    Nemam skusenost s drevostavbami v Rakusku. Urcite dokazu vytvorit budovy v pasivnom standarde. Otazkou ostava cena. Je nepopiartelna kratsia dlzka vystavby ako u murovanych konstrujcii ale pri kombinacii montovanych stropov a keramickeho muriva ( hovorime o hrubkach 17,5 az 22,5 cm) a cca 20 a viac cm izolacie dostavte konstrukciu s perfektnou akumulacnou schopnostou s nepomerne mensou plochou tepelnych mostou. Trufnem si povedat ze na Slovensku za takmer rovnaku cenu.

    Takze myslim si, ze dokazeme tuto temu rozoberat aj dalej.
    Myslim, si ze tato stranka je prospena a velmi dobre spracovana. Ale s tymto clankom som mal problem. : )

  6. "
    Jozin
    22.10.2012

    No tak ja mám s článkom tiež dosť problém… :)
    Kvalitné drevostavby sú vynikajúca alternatíva, v tomto článku ale dostala priestor pani z firmy, ktorá sa touto výstavbou zaoberá, takže článok vyznieva ako reklamný text. S niektorými tvrdeniami by sa dalo polemizovať, iné hraničia so zavádzaním… (ono to nakoniec aj tak závisí od návrhu architekta). Drevostavby treba propagovať, ale nie takto. Ľudia nie sú hlúpi.

    • "
      admin
      23.10.2012

      no, ale veď sa môžete vyjadriť aj bližšie alebo ak by bol záujem aj napísať celý článok :-)

  7. "
    marek
    24.11.2012

    Tu je problém s Egom aj diskutujúcich. Najkrajšie to vidno v tomto :

    Článok je isto napísaný niekým kto veľmi obhajuje drevostavby , čiže tu je obvinenie zo subjektivizmu.

    nato príde gól :

    Dalo by sa to rozoberať ďalej ale prešla ma už zlosť 😀 Azda to nie je subjektivizmus ? teda reakcia na článok bola skreslená hnevom preto sú argumenty v ňom v podstate extrémne napr : 20 hodín horí mrakodrap a nepadne a dom spadne , ako kolega vyššie ukázal porovnávať dom s mrakodrapom je hlúpe, reakcia prvého rovnako je hlúpe porovnávať oceľ s drevom toto je hlúpe pretože nikto ich neporovnáva cielene ale tieto materiáli sa dostali do konfrontácie skrze človeka lebo sa tu jednoducho porovnávajú stavby. každopádne ako čo ma po tom či by ste si uhájili, že oceľová konštrukcia vydrží keď aj o 6 hodín dlhšie? ak zhorí tak zhorí a rozprávať Jožkovi o tom že môj horel o xx dlhšie je ozaj hlúpe.

    Problém je v tom, že tu chce stoj čo stoj niekto vyhrať …osobne si myslím, že článok mal jasný zmysel a to vyvrátiť extrémne BLUDY ohľadom týchto domov čo sa podarilo…to už Vy sa tu snažíte predbiehať, pričom ostáva opomenutá časť kde sa hovorí už o inovácii týchto stavieb , lenže nakoľko má väčšina statický starý aparát, túto inováciu prehliada a o toto ide aby ľudia neuviazli len v starom.

    To je ako keď sa nejaká osoba spýta človeka s dredmi a máš tam Vši? Ak máte len trochu inteligencie tak by Vás táto otázka ani nenapadla nakoľko ak má niekto vši tak s tým nevydrží moc dlho na hlave od toho škriabania ale človek čo má dredy 6 rokov je zrazu majster a on vytrpí že? Toto sú mýty o dredoch docela primitívne a rovnako jestvujú mýty o domoch docela primitívne…TIE korektné sú na mieste ale primitívne majú zmiznúť…

  8. "
    josua
    29.07.2013

    Vazeni,byvam v drevostavbe 10rokov,je komplet omietnuta,zaizolovana a ked niekto pride ku mne na navstevu tak ani nevie ze je dome z dreva,co sa tyka protipoziarnej temy,ak nevieme spravne narabat s ohnom a nemame zabezpecenie proti poziaru,tak aj betonove domy u nas horia a to castesie ako domy z dreva,v zime je prijemne teplo,v lete zasa prijemny chladok,je to zdrave byvanie,presiel som z murovaneho na drevevsny a nemenil by som za nic na svete,ale je jasne kazdy podla svojej chuti,100 ludi sto nazorov, pozdravujem

  9. "
    kuna jan
    21.12.2013

    Bohuzial musime si my slováci a mozno aj europania priznat ako velmi sme zakomploexovaní a bez tehly a kvádra ani na krok ……. samozrejme vsetci “betonotehláči ” sú tu na slovo vzatí experti ………… ale asi pozabudli ako stavali nasi pradedovia a predosle pokolenia – tí sú hodní obdivu bez elektriky náradia projektov uradov miesaciek ……..atd a bola to robota s velkým R …………. a domy stoja dodnes a su to najzdravsie hlinenne domy na svete ( aj ked ich vsetci neviem preco nezmyselne buraju) v porovnani so sucastnymi super zelezobetonovými konstrukciami ktore ked nepadnu pred kolaudáciou tak pri prvom vacsom snezeni………. tak treba sa na vec pozriet trocha z nadhladu naco mam stavat nezdravú betonovu krabicu ktoru budu splacat este moje vnúcata …….. ked mozme zacat stavat aj zdravo – s výnimkov tých ktorí planujú v dome bývať dlhsie ako 150 rokov……………sktrátka radsej budem zravý a bohatý ako chudobný a chory …-alias bývanie

  10. "
    Dana
    11.05.2014

    ahojte, keďže aj my premýšľame nad drevostavbou, lebo podľa mňa je to dobrá voľba a tiež uprednostňujem zdravie svoje aj prírodné…. a vidím,že niektorí tu už s takouto stavbou skúsenosti máte a ja mam zatiaľ dobré referencie len na túto firmu http://www.git.sk/sk/, vy ste si tiež robili dom cez nich, alebo cez inú firmu?

  11. "
    Petronela
    18.06.2015

    Dobrý deň :) Ja osobne som niekoľkoročným priaznivcom moderných drevostavieb. Mala som možnosť sama navštíviť hneď niekoľko drevostavieb a môžem za seba povedať, že som sa nestrela s potvrdením ani jedného s uvedených mýtov ba dokonca ani s problémom, ktorý by nemal riešenie. Momentálne staviame drevodomček pre vlastnú rodinu. Na čo však treba brať dôraz a čo nesmieme opomenúť sú kvalita a správnosť návrhu, realizácie a vyhotovenia. No táto zásada samozrejme platí v stavebníctve globálne, nielen pri drevostavbách.
    V prípade, že máte záujem aj o stavbu modernej drevostavby, neváhajte sa pozrieť aj na stránku http://www.periso.sk . Túto stránku nájdete taktiež na Facebooku, kde mi môžete v prípade záujmu taktiež zaslať správu. :)

Leave a Reply

 

 

 

Back to top
mobile desktop